Cazuri incheiate cu succes

Vezi toate
best deal recuperare

Băncile, mai rele decât cămătarii

SURSA: Ziua de Constanta

Iulian Urban a dat curs solicitărilor unei cliente a Băncii Piraeus, care afirmă că i-au fost încălcate drepturile de consumator, şi a sesizat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi BNR, pentru a lua măsuri în acest sens. Povestea Anei Ecaterina Rădulescu a început pe 24.08.2007, când femeia a semnat un contract de împrumut pentru nevoi persoane cu Piraeus Bank România SA, Sucursala Berceni. Clienta spune că, în luna noiembrie, „dobânda băncii a crescut de la 416.5 lei, în august 2007, la aproximativ 570, în noiembrie 2008, iar rata a scăzut constant, în loc să crească, potrivit graficului ataşat la contract". Ana Rădulescu susţine că, din graficul menţionat, reiese că dobânda ar fi trebuit să scadă în fiecare lună, iar rata să crească. „La noi se întâmplă exact invers, dobânda creşte, iar rata scade, astfel, soldul la care se aplică dobânda variabilă este mereu mare, rezultând o dobândă mare", se plânge, pe bună dreptate, clienta Piraeus Bank. Mai mult decât atât, instituţia bancară nu numai că nu a anunţat-o niciodată de majorarea dobânzii, dar reprezentanţii băncii chiar i-au trimis SMS cu trei zilei înainte de data scadenţei, în care o informau despre o valoare mai mică decât cea reală, „inducându-mă în eroare cu bună ştiinţă". Femeia a adresat plângerii conducerii Piraeus Bank, însă răspunsurile primite au fost ambigue şi nu au adus nicio clarificare a situaţiei. „De câte ori m-am prezentat să cer lămuriri mi s-a râs în nas şi chiar m-au sfidat în momentul în care am rugat să mi se calculeze pe hârtie cum a crescut dobânda", a declarat Ana Rădulescu. Concluzia clientei Piraeus Bank este mai mult decât adevărată în contextul actual: „Au ajuns băncile chiar mai rău ca toţi cămătarii de pe piaţă".