Cazuri incheiate cu succes

Vezi toate
best deal recuperare
amenda poze ilegale

Cum se recupereaza datoriile?

SURSA: robanks.ro

Kruk: Uneori creditorii asteapta prea mult timp inainte de a externaliza creantele, astfel ca sansele de recuperare eficienta sunt diminuate Urban si Asociatii: Cele mai mari dificultati au fost in cazurile de insolventa, dizolvare sau incetarea activitatii companiilor debitoare Piata de recuperari creante a crescut cu peste 80% in 2010 fata de 2009, in special pe achizitia de creante, decat pe externalizare Recuperarea unei datorii de catre stat, companii sau persoane fizice este un proces lung, intortocheat, care consuma bani, timp si - de multe ori - nervi. Specialistii din piata sustin ca dificultatile intampinate in recuperarea creantelor au crescut odata cu adancirea crizei financiara, dar si ca urmare a cresterii numarului de solicitari din partea creditorilor. Astfel, anul 2010 a fost un an dificil pentru economie si pentru populatie, lucru care s-a reflectat desigur asupra intregului proces de colectare. Potrivit firmelor de profil, cea mai des intalnita piedica este aceea ca mare parte dintre creditori asteapta prea mult pana apeleaza la o companie specializata in recuperarea creantelor. ''Una dintre principalele dificultati cu care totusi ne confruntam este faptul ca uneori creditorii asteapta prea mult timp inainte de a externaliza creantele, mizand pe echipele interne de colectare si pe capacitatea lor de a recupera creantele cu costuri scazute, astfel incat restantele respective ajung la noi spre recuperare de multe ori intr-o faza destul de tarzie, in care sansele de recuperare eficienta sunt diminuate. Cu cat decizia de externalizare se ia mai repede, sansele de recuperare cresc. Pe de alta parte, fata de alte tari europene, unde exista o alta educatie si informare financiara, in Romania debitorii incearca sa evite contactul cu agentia de colectare creante, pierzand astfel sansa de a afla propunerile benefice pe care aceste companii le pot avea pentru ei'', a declarat pentru Curierul National, Isabela Iacob, directorul general al Kruk International. In plus, reprezentantul Kruk International ne-a mai spus ca o alta dificultate pe care, in general, firmele de recuperare creante au avut-o in 2010, a constat in cresterea semnificativa a cheltuielilor de colectare, ca urmare a faptului ca debitorii, avand in vedere criza, au platit mai greu datoriile, fiind astfel nevoie de utilizarea unor instrumente de recuperare mai sofisticate si de un proces de colectare mai intens. Pe de alta parte, Iulian Urban, fondatorul Agentiei de Colectare Debite Urban si Asociatii sustine ca cele mai mari probleme pe care le-au intampinat anul trecut au fost in special intre o companie si clientul acesteia. ''In 2010 cele mai mari dificultati au fost intampinate in cazurile de insolventa, dizolvare sau incetarea activitatii companiilor debitoare, caz in care se prelungeste foarte mult perioada de recuperare efectiva a creantelor. De asemenea, consideram ca probleme mari au fost intampinate in creantele B2C (business to consumer) si nu in B2B in care Urban si Asociatii s-a axat'', a declarat pentru Curierul National Iulian Urban. Cum actioneaza recuperatorii? In ceea ce priveste planul de actiune a companiilor de profil, majoritatea mizeaza in prima faza pe o colectare amiabila, iar apoi recurg la instanta. ''In ceea ce priveste metoda cea mai eficienta de recuperare, preferam sa apelam intr-o prima faza la colectarea amiabila a creantelor, atat pentru cazurile externalizate catre noi de partenerii de afaceri (banci, companii de telecomunicatii si societati de asigurare) cat si pentru creantele ce fac parte din portofoliile cumparate. Este preferabil din punctul nostru de vedere sa incheiem un aranjament de plata cu debitorul si, in acest sens, ne propunem sa fim un real suport pentru debitorii nostri, mai degraba consultant financiar decat recuperator de creante. Pe de alta parte insa, in situatia in care nu este posibila colectarea creantei prin recuperare amiabila, recuperarea se poate face si pe cale judiciara, in functie de tipul de portofoliu aflat in discutie si de bunavointa debitorului de a plati sau nu restantele pe care le inregistreaza fata de clientii nostri'', a explicat Isabela Iacob. In acelasi timp, reprezentantii Urban si Asociatii pun accent pe stabilirea unei bune comunicari intre partile implicate. ''Strategiile noastre comune privesc investitia masiva in angajatii Urban si Asociatii si stabilirea unei bune comunicatii atat cu clientii cu care facem strategii de recuperare a creantelor lor, cat si cu debitorii pe care ii ajutam sa depaseasca perioada grea pe care o intampina'', a adaugat Iulian Urban.